WPROST BIZNES: dyskusja o roli banku centralnego

150x110

Dziś świat znowu zaczyna wierzyć, że każdy problem uda się przykryć za pomocą wystarczająco grubej warstwy świeżych banknotów, a bank centralny może doprowadzić do wzrostu gospodarczego, oszukując naszą percepcję. W najnowszym wydaniu e-tygodnika WPROST BIZNES – co dla Polski oznaczałoby finansowanie deficytu przez bank centralny.

Dyskusja o roli banku centralnego trwa od dawna. Zasadniczo odpowiada on za zapewnienie stabilnego systemu pieniądza. Wątpliwość wzbudza, czy ma inne obowiązki. Szkoła niemiecka, nauczona hiperinflacją okresu weimarskiego, mówi, że ograniczanie inflacji jest jedynym i podstawowym zadaniem banku centralnego. Druga szkoła zakłada, że bank centralny powinien także zajmować się utrzymywaniem wzrostu gospodarczego. Bowiem możliwość manipulowania pieniądzem daje możliwość wpływu na ludzką psychikę. Jednak stosowanie narzędzi polityki monetarnej do radzenia sobie z kłopotami gospodarczymi jest kontrowersyjne. Świat dość dobrze przyswoił sobie lekcję hiperinflacji. Powoli też uczy się o istotności baniek na różnych klasach aktywów. Jednak ostatni kryzys finansowy doprowadził do stanu, w którym cała nadzieja jest w bankach centralnych. Jaką rolę powinny odgrywać – o tym na łamach WPROST BIZNES pisze Tomasz Kasprowicz.

We WPROST BIZNES także o idei, która rozpala wyobraźnię mieszkańców coraz większej liczby miast. Darmowa komunikacja miejska, a właściwie bezpłatna komunikacja miejska. Pomijając semantyczne spory i uszczypliwości, faktem jest, że podróżowanie transportem publicznym bez żadnych opłat to dla pasażerów niezwykle kusząca perspektywa. Od 1 września na taką opcję zdecydowały się władze 75-tysięcznego Lubina, który stanie się tym samym największym polskim miastem z bezpłatną komunikacją miejską. Podobne rozwiązanie rozpatrują obecnie władze Pruszkowa. Czy wprowadzenie bezpłatnej komunikacji miejskiej wystarczy, by kierowcy zrezygnowali z samochodów?

WPROST BIZNES pisze również o silnej woli, która niezbędna jest, żeby odnieść sukces w biznesie. Tylko że to nie jest tak, że ma się silną wolę lub się jej nie ma. Nikt się z nią nie rodzi, nie ma takiego genu – podkreśla Jeff Haden, autor książek dotyczących psychologii biznesu. Oczywiście, niektórzy są bardziej zdyscyplinowani. Inni potrafią skuteczniej opierać się pokusom. Na łamach tygodnika - pięć prostych trików, dzięki którym można się oprzeć się największym nawet pokusom.

WPROST BIZNES to tygodnik gospodarczy dostępny wyłącznie w formie e-wydania. Tygodnik jest dostępny w formie cyfrowej dla prenumeratorów w systemie dystrybucji e-wydań wydawcy na stronie: ewydanie.wprostbiznes.pl. Magazyn jest także dostępny u wszystkich dystrybutorów prasy cyfrowej oraz na platformach na urządzenia mobilne w formie pojedynczych wydań i prenumeraty. Czytelnicy, którzy kupują papierowe wydanie WPROST, co tydzień znajdą w nim kod dostępu do e-wydania WPROST BIZNES, którym mogą się zalogować na stronie wydawcy.

E-tygodnik WPROST BIZNES jest już również dostępny w aplikacji natywnej, zarówno w App Store, jak i w Google Play.  Aplikacja na iOS jest dostępna pod adresem: https://itunes.apple.com/us/app/wprost-biznes/id861093888?mt=8. Aplikacja na urządzenia z Androidem - pod adresem:https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.wprost.biznes.  

Ważne linki:

- e-wydanie dostępne  z kodem i główna strona www www.wprostbiznes.pl

- e-wydanie dostępne odpłatnie: www.ewydanie.wprostbiznes.pl

Twitter: www.twitter.com/Wprostbiznes, @WprostBiznes

FB: www.facebook.com/WprostBiznes

LinkedIn: www.linkedin.com/company/wprost-biznes

e-mail: biznes@wprost.pl

 


dostarczył infoWire.pl